Uporaba štoparice in časovna omejitev dogajanja.
Vsaka igrica ali program lahko traja poljubno dolgo. Včasih pa želimo vse skupaj časovno omejiti. V ta namen lahko uporabimo ŠTOPARICO, ki meri čas izvajanja programa. npr. Igralec lahko igra igrico samo 30 sekund. Po preteku tega časa se igrica konča.
|
Štoparica je lahko na odru vidna ali nevidna. Če želimo, da je vidna moramo narediti klukico pred ukazom Štoparica v zavihku KODA. Štoparica deluje neprestano. Zato moramo vsakič, ko začnemo novo igrico ali program uporabiti ukaz PONASTAVI ŠTOPARICO, da se njena vrednost povrne na 0. Ukaz postavimo v tisti del programa, kjer želimo, da začne štopati. Največkrat je to takoj pod ukazom KO KLIKNEM NA ali ukazom KO PREJMEM. |
|
Najpogosteje uporabimo štoparico s pogojnim stavkom ČE, ki ga vstavimo v zanko PONAVLJAJ. Pogojni stavek mora imeti določen pogoj. Ko je ta pogoj izpolnjen, se izvedejo vsi ukazi, ki so v pogojnem stavku. V nasprotnem primeru program te ukaze preskoči. V našem primeru smo določili pogoj: štoparica je več kot 20. To pomeni, da, ko bo vrednost štoparice več kot 20 sekund se bodo izvedli ukazi v pogojnem stavku. V našem primetu: ustavi vse. |