NAVODILO
Samostojna vaja 5 – Namizni tenis
KAJ MORAŠ SPROGRAMIRATI IN USTVARITI?
Ustvariti moraš igrico za dva igralca. Vsak igralec upravlja svoj lopar ali ploščico in z njim odbija žogico, ki prosto leti naokoli. Če žogico zgrešiš in se dotakne stene za teboj, nasprotnik dobi 10 točk. Zmaga tisti igralec, ki prvi doseže 100 točk.
Napisana imaš kratka navodila in opisano dogajanje na odru. Dodano imaš sliko možnega izgled odra. Vajo shrani pod imenom Samostojna vaja 5 – Namizni tenis. Pri delu si pomagaj s Programi – igrice in Kako sprogramirati?. Ne pozabi, da je možnih poti in rešitev veliko. Vsak program vsebuje tudi del, ki ga moraš “pogruntati” sam.
- Izbrišeš figuro muce in dodaš novo figuro. Lahko tudi obdržiš muco. Naloga te figure je, da na začetku igrice vpraša oba igralca po njihovih imenih. Imeni naj se izpišeta v levem in desnem zgornjem kotu. Za vsako ime boš potreboval novo spremenljivko (npr. Ime levo in Ime desno). Figura se pokaže na začetku igre in nato izgine.
- Izdelati moraš novo ozadje ali oder, ki spominja na igrišče. Ozadje naj ima sredinsko črto in dve stranski steni. Steni morata biti tanki in barvni. Barve si izbereš sam. Samo ozadje ne potrebuje nobenega programa.
- Samostojno moraš narisati tri figure (Žogica, Leva ploščica, Desna ploščica). Ploščici naj bosta različnih barv. Vsaka izmed figur bo potrebovala svoj program ali kodo.
- Leva ploščica: Napišeš program, da se s pomočjo tipk (q in a) premika gor in dol. Na začetku igre naj se ploščica pojavi točno na sredini Y osi. Ploščico postavi tako, da bo približno 0,5 cm pred steno. Tudi tu boš potreboval spremenljivko (npr. Ploščica leva). Ploščica naj se giblje s hitrostjo 10 korakov.
- Desna ploščica: Napišeš program, da se s pomočjo smernih puščic premika gor in dol. Na začetku igre naj se ploščica pojavi točno na sredini Y osi. Ploščico postavi tako, da bo približno 0,5 cm pred steno. Tudi tu boš potreboval spremenljivko (npr. Ploščica desna). Ploščica naj se giblje s hitrostjo 10 korakov.
- Žogica:
- Na začetku se žogica pojavi na koordinatah X=0 in Y=0.
- Premikati se začne, ko pritisneš tipko: preslednica.
- Dodati moraš dve spremenljivki (npr. Točke levi in Točke desni), ki bosta prikazovali točke. Prikaz točk naj bo na sredini v povečanem izgledu.
- Žogica se mora odbijati od vseh robov.
- Žogica se mora odbiti od ploščice.
- Če se žogica dotakne barvne stene za ploščico, dobi točke nasprotni igralec. Žogica se v tem primeru ponovno pojavi na koordinatah X=0 in Y=0.
- Ko katerikoli igralec doseže 100 točk, žogica pove kdo je zmagovalec.
- Žogica naj se giblje s hitrostjo 10 korakov (Večja je številka hitreje se giblje.).
Eden izmed možnih izgledov igrice – Namizni tenis.