NAVODILO
Samostojna vaja 7 – Izogni se streli
KAJ MORAŠ SPROGRAMIRATI IN USTVARITI?
Napisati moraš program pri katerem se bodo na desni strani v naključnih časovnih presledkih pojavljale strele in potovale na levo stran odra. Strele se morajo pojavljati na naključni višini odra. Na levi strani odra stoji medvedek. Če se ga strela dotakne, je konec igre. Če ga strela zgreši in pride do levega roba mora izginiti. Prav tako mora izginiti tudi v trenutku, ko se ga dotakne. Medveda vodiš s smernimi puščicami. Ko pritisneš puščico gor, mora skočiti v zrak. Kako visoko skoči moraš nastaviti v programu. V igri se meri čas igranja.
Napisana imaš kratka navodila in opisano dogajanje na odru. Dodano imaš sliko možnega izgled odra. Vajo shrani pod imenom Samostojna vaja 7 – Izogni se streli. Pri delu si pomagaj s Programi – igrice in Kako sprogramirati?. Ne pozabi, da je možnih poti in rešitev veliko. Vsak program vsebuje tudi del, ki ga moraš “pogruntati” sam.
- Belo ozadje obarvaj svetlo modro.
- Vstavi figuro medveda, strele in tipkovnice. Figuri medveda in strele moraš ustrezno zmanjšati, figuro tipkovnice pa raztegniti čez cel oder. Figure tudi ustrezno poimenuj.
- Na začetku mora strela izginiti. Strele se nato pojavljajo na desni strani odra. Strela se pojavljajo v različnih časovnih presledkih in na različni višini. Ko se strela pojavi, prične potovati proti levi strani odra.
- Če strela zgreši medvedka izgine, ko se dotakne levega roba. Če se strela dotakne medvedka, prav tako izgine in igra se konča.
- V nalogi potrebuješ eno spremenljivko. S pomočjo nje ustaviš program, ko se strela dotakne medveda. Predlagam, da jo poimenuješ “ZADETEK”. Lahko pa najdeš tudi drugo rešitev.
- Ker imaš samo eno figuro strele, ti pa želiš, da se neprestano pojavljajo nove boš moral strelo podvojiti.
- Napisati moraš program, da boš lahko s smernimi tipkami upravljal medveda. Če pritisneš puščico levo – gre medved levo, če pritisneš puščico desno – gre medved desno, če pritisneš puščico gor – medved skoči.
- Tudi tukaj boš potreboval dve spremenljivki. Predlagam, da ju poimenuješ “LEVODESNO” in “GOR”. Seveda lahko premikanje rešiš tudi drugače.
- Ker je to igra, potrebujemo na koncu tudi rezultat. Igra naj meri čas igranja dokler nas ne zadane strela. Kolikšen čas smo dosegli naj pove medved.
Eden izmed možnih izgledov igrice – Izogni se streli.