Home » Vaja01 Scratch (prepisovanje)

Vaja01 Scratch (prepisovanje)

NAVODILO  

Program 1 – Morski pes lovi ribo

KAJ ŽELIMO SPROGRAMIRATI IN USTVARITI?

  • Ustvariti želimo figuro morskega psa in jo sprogramiramo, da se bo premika v štirih smereh. (levo, desno, gor, dol)
  • Ustvariti želimo figuro ribe in jo sprogramirati, da se bo pojavljala popolnoma naključno.
  • Sprogramirati moramo, kaj naj se zgodi, ko se morski pes dotakne ribe (riba izgine in se ponovno prikaže na naključnem mestu)
  • Sprogramirati moramo prikazovalnik točk. Vsak dotik ribe nam prinese 20 točk.
  • Ustvariti in sprogramirati moramo štoparico. Igra traja le določen čas.
  • Igra se zaključi, ko preteče predviden čas. Po pretečenem času figure izginejo. Zaključimo tako, da ozadje morje izgine in se pojavi ozadje KONEC IGRE.

NA ZAČETKU

  • Odstranimo sličico mačka.
  • Vstavimo dve novi sličici: morski pes in riba (Sličici dobimo v samem programu).
  • Obe sličici ustrezmo pomanjšamo.
  • Vstavimo novo ozadje: morje (Ozadje dobimo v samem programu.)
  • Drugo ozadje (belo) uredimo in čez celotno polje napišemo KONEC IGRE.
  • Ozadja preimenujemo v MORJE in KONEC IGRE.
  • Preimenujemo sličici v PESEK in RIBICA.
  • Celoten projekt shranimo pod imenom MORSKI PES LOVI RIBO.
  • Pričnemo s programiranjem in pisanjem kode za igrico.
OZADJE MORJE OZADJE KONEC IGRE

PREMIKANJE MORSKEGA PSA

  • Morskega psa premikamo s puščicami dol, gor, levo, desno.
  • Ko pritisnemo določeno tipko, se morski pes obrne v tisto smer in premakne za 10 korakov.
  • Če morski pes pride čez rob igralnega polja, se pojavi na nasprotni strani igralnega polja.
  • Ukazi se morajo sprožiti s tipkami in ne z zeleno zastavico.
  • Morski pes se prikaže, ko pritisnemo zeleno zastavico in izgine, ko preteče čas igre.

RIBA

  • Riba se mora pojaviti, ko pritisnemo zeleno zastavico.
  • Ko pritisnemo zeleno zastavico, se začne šteti predviden čas za igro.
  • Ko pritisnemo zeleno zastavico se točke postavijo na 0.
  • Ko preteče določen čas za igro, mora riba izginiti in se igra zaključiti.
  • Ko se morski pes dotakne ribe, riba izgine in se naključno pojavi nekje na odru.
  • Ko se morski pes dotakne ribe, dobimo 20 točk. Točke se morajo seštevati.

OZADJE

  • Potrebujemo dva ozadja, ki smo ju izdelali že na začetku in ju poimenovali MORJE in KONEC IGRE.
  • Začetno ozadje igre naj se prikaže, ko pritisnemo zeleno zastavico.
  • Ko preteče določen čas igre, se ozadje zamenja.

NADGRADNJA IGRICE? (SAMOSTOJNO DELO)

  • Ozadje Konec igre pobarvaš in mu dodatno spremeniš izgled.
  • Ko ujameš ribo, se na drugem mestu pojavi riba z drugačnim videzom.
  • V igro dodaš več rib naenkrat.
  • Igro spremeniš tako, da jo lahko igrata dva igralca.
  • Če igro igrata 2 igralca na koncu izpiše kdo je zmagovalec.