Home » Vaja02 Scratch (prepisovanje)

Vaja02 Scratch (prepisovanje)

NAVODILO  

Program 2 – Odbij žogico

KAJ ŽELIMO SPROGRAMIRATI IN USTVARITI?

  • Ustvariti želimo ploščico in jo sprogramiramo, da se bo s pomočjo miške premika levo in desno.
  • Ustvariti želimo žogico in jo sprogramirati, da se bo samodejno premikala po igralnem polju.
  • Ustvariti želimo ognjeno zemljo kjer žogice zgorijo.
  • Sprogramirati moramo, kaj naj se zgodi, ko se žogica dotakne ploščice, sten ali ognjene zemlje (odbije ali zgori).
  • Igra se zaključi, ko žogica zgori. Zaključimo tako, da se pojavi ozadje konec.

NA ZAČETKU

  • Odstranimo sličico mačka.
  • Ustvariti in narisati moramo tri sličice – figure (Ploščica, Žogica, Ognjena zemlja).
  • Pritisnemo gumbek “Nariši novo figuro” in narišemo prvo figuro.
  • Postopek ponovimo za vsako figuro posebej.
  • Figuri ploščica in ognjena zemlja naj bosta zelo tanki in brez obrob.
  • Figure ustrezno poimenuj (Ploščica, Žogica, Ognjena zemlja).
  • Ustvariti in narisati moramo novo ozadje – oder, ki ga poimenujemo Konec.
  • Pritisnemo gumbek “Nariši novo ozadje” in narišemo ozadje konec. Ozadje oblikuj po svoji želji.
  • Osnocno ozadje igre lahko pobarvaš in oblikuješ po lastni želji.
  • Vse figure ustrezno razmestimo po odru.
  • Velikost figur prilagodi odru in sami igrici.
  • Celoten projekt shranimo pod imenom ODBIJ ŽOGICO.
  • Pričnemo s programiranjem in pisanjem kode za igrico.

OGNJENA ZEMLJA

  • Ko se Žogica dotakne Ognjene zemlje se igra ustavi in se prikaže ozadje KONEC.

PLOŠČICA

  • Ploščica s mora s pomočjo miške premikati v levo in desno.

ŽOGICA

  • Ko pritisnemo gumb START, se žogica prikaže na točno določenih koordinatah in obrne v določeno smer.
  • Žogici določimo, da se odbije, ko se dotakne roba igralnega polja in se premakne z določenim številom korakov. Več je korakov hitrejša je.
  • Ko se Žogica dotakne Ploščice, se obrne (odbije) pod naključno izbranim kotom.

OZADJE KONEC

  • Ne potrebuje nobenega programa ali kode za svoje delovanje.

NADGRADNJA IGRICE? (SAMOSTOJNO DELO)

  • Igrici lahko dodaš štoparico, ki bo merila čas igre.
  • Igrici lahko dodaš števec točk, ki sešteva točke uspešnih odbitkov.
  • Igrici lahko dodaš figuro, ki bo povedala koliko časa si igral igrico in koliko točk si dosegel.
  • Igrici lahko dodaš različne bonuse: povečava ploščice, več žogic…
  • Igrici lahko dodaš dva ali tri življenja preden se zaključi.